Історія села Чайки
Село межує на півночі і заході з Києвом, на сході - з селом Петропавлівська Борщагівка. Входить до складу Петропавловсько-Борщагівської сільської ради.
Складається з кількох дачних масивів, кількох малоповерхових будинків періоду СРСР. Також на території села знаходяться багатоповерхові житлові комплекси: «Чайка»
(вул. Лобановського), «Західний» (вул. Коцюбинського) і «Брест-Литовський» (вул. Печерська), а також житловий комплекс малоповерхової забудови "Соцтаун" (вул. Печерська)
У селі Чайки розташований широковідомий спорткомплекс «Чайка», який суміщає в собі аеродром, автодром і стадіон.
Аеродром «Чайка». Має трав'яне покриття. Використовується легкомоторними літаками (наприклад, АН-2 «Кукурузник»), вертольотами, для стрибків з парашута, а також для недальніх польотів.
Автодром «Чайка» - досить популярний серед любителів автоспорту і просто автоаматорів. Суміщає в собі велике і мале кола, мототрек, коло для картингу. На автодромі часто проводяться різні тест-драйви автомобілів, автошоу, спортивні автогонки. На території автодрому працює школа водійської майстерності та екстрим водіння.
На стадіоні комплексу «Чайка» проводяться фестивалі open-air (на відкритому повітрі). Найбільш відомі: Чайкафест, Global Gathering, ProRock та інші.
На території спорткомплексу є готель з однойменною назвою «Чайка».
Історія спорткомплексу
Київську «Чайку» почали проектувати на кінець 60-х минулого століття - тут передбачалося розмістити мототрек, кільце для авто-і мотогонок, а також річного хлопчика. Впритул до автоспортивному комплексу був побудований аеродром. У ті часи багато видів спорту, «корисні» для військових, входили в сферу впливу Добровільного товариства сприяння армії, авіації і флоту (ДТСААФ).
Тому автомото, парашутний і авіаспорт зібралися в одному комплексі. У 1971 році ДОСААФ і Автомобільна федерація СРСР затвердили проект автодрому, розроблений за аналогією з існуючими гоночними треками.Будівництво почалося в 1973 році, і через кілька років під Києвом виріс новий автодром - один з найсучасніших в ті роки навіть за міжнародними стандартами!
«Вуха» Чайки
Київська траса відрізнялася найцікавішою конфігурацією і найвищої середньою швидкістю на так званому «великому кільці» серед всіх трас СРСР. Так, у «Чайки» були «вуха» - петлева ділянка, де напрямок руху тричі послідовно змінюється на протилежний.Незабаром «Чайка» стала чи не найбільш популярним автодромом в СРСР - тут проводилися і місцеві гонки і етапи чемпіонату СРСР і міжнародні гонки.
Але вистачало і недоліків. Так як траса була огороджена металевими відбійниками прямо по краях асфальту, тобто в поворотах не було зон безпеки, то для мотогонок траса була мало придатною. Майже не використовувався і мототрек - через низьку популярність спідвею.Асфальтове покриття траси було нерівним і хвилястим; деякі досвідчені гонщики вміли використовувати ці нерівності в якості додаткових упорів або орієнтирів при проходженні поворотів, але для більшості вони створювали лише труднощі при управлінні.Після будівельників навколо траси залишилося багато ділянок відкритого грунту і куп щебеню. Пил з цих ділянок осаджувався на трасі, помітно погіршуючи зчеплення коліс з асфальтом. Нарешті, при трасі було тільки дві дуже невеликі трибуни для глядачів по обидва боки від суддівської будівлі.
Але комплекс продовжував розвиватися і в 1982-1983 роках з'явився так званий «об'єднаний гараж» - комплекс спортивних боксів-майстерень, де і досі працюють багато майстрів тюнінгу. Тоді ж почала активно працювати картингова траса.
Незважаючи на те, що «Чайка» серйозно відстає від сучасних вимог з безпеки, зараз траса діє і приймає різні гонки. Тут проходять авто і мото чемпіонат України з кільцевих гонок, картингу, проводяться трек-дні. У 2001 була реконструйована картингова траса, яка тепер може похвалитися відмінним покриттям. До речі, це єдине місце в Києві, де можна проїхати на прокатному карті по «справжній» трасі. Стартова пряма «великого кільця» використовується для драг-рейсингу, а на мото-треку проходять аматорські перегони. Потроху йде ремонт і реконструкція комплексу. Живий і аеродром, який продовжує готувати парашутистів і пілотів.